Uit de oude doos

zaterdag 19 juli 2014
Waar opruimen niet goed voor is... regelrecht uit 'de oude doos'.

01
Stof: Little Daisy uit de Retro Rusty Brown collectie van Pieke Wieke
voor Soft Cactus - Meer details over de jurk kun je hier vinden

O ja. Ik mocht niet alleen haar geweldige stofjes testen, ik mocht ook meedoen aan een fotoshoot bij Myra. 'Tuurlijk' mailde ik, 'geen probleem'. Ik stond er alleen niet bij stil dat ik dan voor de lens zou moeten gaan staan. Ja. En laat dat nu eens niet mijn allergrootste hobby zijn. Zelf doen en zo wordt serieus overschat ;)

02

Het bezoek van een buitenlandse president in combinatie met twee zware ongevallen leverden me heel wat uurtjes fileplezier op, maar uiteindelijk raakte ik op mijn bestemming. Spannend, want ik kende alle aanwezigen slechts via mijn computerscherm. Druk en plezant, maar ook een aantal fijne madammen die deze stijve hark ietwat konden laten ontdooien - zei ik al dat ik helemaal niet graag op foto's sta? What was I thinking? Vooraleer terug te rijden, nam ik de tijd om te gaan piepen bij Hexagoon, wat een ervaring! Mijn spaarrekening is uitermate gelukkig dat mijn natuurlijke habitat zo'n 150km verderop is.

03

Het was een fijne dag en de foto's die zouden wel volgen. Die deden er voor mij ook niet zo heel erg toe. Toen ze kwamen, was het wel even slikken... Ik bleek de enige volwassene in de reeks te zijn, en kwam na een rits schoon blogkinderen. Ik voelde/leek precies een olifant. 't Is maar zoals ge uzelf ziet hé - voor alle duidelijkheid, ik ben geen olifant ;). Maar ik kwam mezelf tegen op die foto's, letterlijk dan, en dat beeld strookte op dat moment niet met het beeld van mezelf in mijn hoofd. En dat was wel even slikken. Serieus slikken, moet ik eerlijk toegeven - haja, die 10kg erbij sinds de enkelbreuk, die zag ik overal zitten, en mijn haar, man, hoe zat dat, en die...

04

Ik ben normaal gezien geen deler van mijn zieleroerselen op het net. En ik vraag ook niet om reacties van 'mo je ziet er zus en zo uit'. Daar gaat het me niet om... Mijn gewicht is voor mij een heikel punt - mijn speciale talentje, ik kom als ik nog maar aan eten denk ;) -, ik ben daarin niet de enige op deze planeet. En uiteindelijk is dat allemaal zo relatief als iets, maar het zorgde ervoor dat de foto's wat weggemoffeld werden. Vreed na datum wil ik toch graag deze foto's met jullie delen, want Myra (schoon foto's), Lieve (prachtig ontwerp) en Naomi (de stof, de shoot, gewoon alles :)) hebben dat goed gedaan. En mevrouw Khadetjes ook ;)

05




*pootupdate: de ingreep verliep goed, en was minder ingrijpend dan gepland. De activiteiten zitten hier echter op een laag pitje en het enerveert me ongelooflijk dat een dag zoveel sneller voorbijgaat als je nog niet de helft van je normale beweeglijkheid hebt. De kat-des-huizes heeft een platgereden staart (ik had niet gezien dat ze achter de rolstoel zat) en ik vermoed dat meneer Khadetjes mijn gezaag beu is - ik ook, voor alle duidelijkheid - maar het gaat de GOEDE KANT uit met de voet! En dat is de richting die we aanhouden ;)

34 opmerkingen:

  1. Toffe foto's! En zoooo herkenbaar;) Ik loop weg als er nog maar iemand met zijn fototoestel in de buurt komt! Gevolg: zelf familiefotograaf van dienst en zo kom je zelf in geen enkel album terecht;) Soms (achteraf) ook wel een beetje jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik lach mijn vent daar wel eens mee uit, mocht hij ooit een foto van mij nodig hebben, zal hij toch serieus mogen zoeken voor een recent exemplaar!

      Verwijderen
    2. Ik had krak hetzelfde voor, toen ik me inschreef voor Sew It Up... 'IK moet het model zijn ofwa... dus foto's van mij??' En toen moest ik 3 jaar terug om een ietwat deftige foto te vinden voor de voorstelling van de deelnemers ;-) . Maar ondertussen is het ijs gebroken en kom ik meer en meer eens op de familiefoto's piepen :-)

      Verwijderen
  2. ik vind het ook mooie foto's! Maar met 25kg teveel op te teller (de overige 25kg teveel zijn eraf sinds mijn maag gevijvendeeld werd) begrijp ik wel dat je niet altijd tevreden bent met jezelf.
    Maar ik zou tekenen voor een figuur als het jouwe ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind de foto's toch leuk,ben zelf ook iemand die niet graag op de foto staat en in oktober willen mijn ouders een fotoreportage van hunzelf met kinderen(ikke dus)en kleinkinderen laten maken ;-(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto's, niks om je onzeker over te voelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Khadetje, gij moogt er absoluut zijn zenne !
    Een échte schoon vrouw, zelfs als uw haar niet goed ligt; ge bent zelfs knap met die snor! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Madam khadetjes mja wat zal ek zegge.., Welle vrouwe zen nooit kontent jong :) bij mij zei nevriend van menne wederhelft ooit, int echt Ann ziede der beter uit as op de foto zenne, mja k heb da als kompliment genomen wa moest ek daar anders mee doen :)) seg en beterschap me poot ee

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amai, zo'n toffe fotoshoot ! En het kleedje staat je ook geweldig !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sarah, die foto's zijn heel tof geworden! Ik duim mee voor een vlot en vlug herstel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo leuk! Ik wist niet dat ge die dag mee waart! Extra kilo's of niet: ge straat in dat kleedje! M

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke foto's hoor en leuk jurkje. Maar herkenbaar ook. Ik spreek mijzelf de laatste tijd toe, want anders zou ik nooit op een foto staan, vrijwillig dan ; ) Beterschap met de voet!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super,z'n fotoshoot.Ik zou dat niet durven.Prachtig kleedje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig kleedje en de foto's zijn echt heel mooi! Ik wens je een snel herstel van "de poot".

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De foto's zijn doe moeite waard om te laten zien. Ik ben blij dat ik ze zie. en dat gewicht....daar zit ook mee te vechten. en ik verlies het gevecht hoor. Ben al blij dat mijn omgeving mij nog doet beseffen dt er ergere dingen zijn dan een maatje meer kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oooo, ik ken dat jammer genoeg ... die laatste babykilo's lukken maar niet ... maar toch ... de foto's zijn prachtig! Misschien moet ik me toch ook eens wagen aan zo'n kleedje voor mezelf. Iets met blauw en bruin, want ik heb dezelfde schoenen (maar dan met blauw) in de kast staan, waar niets bij past ... Maar veel belangrijker; zorg dat uw voetje goed geneest,en dan komt de rest vanzelf ook wel terug goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Op de foto in zij-aanzicht komt je maatwerk volledig tot zijn recht, mooi! En extra kilo's of niet, je straalt op iedere foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hihi, kinderen voor de lens plaatsen is voor ons gewoontjes (al dan niet met omkoopschandalen) maar zelf voor die lens kruipen blijft voor ons dames toch iets 'brrrrrrr's'.
    herkenbaar, maar wat een mooi paar schoenen, zo goed passend bij dat kleedje, chique, chique
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Kweet da je ni achter complimenten loopt te vissen, maar nu vind ik dat je toch wel heel erg streng voor jezelf bent.
    En als het een magere troost mag zijn, dat gewicht is ook een struggle hier.
    Ze denken van mij wel dat ik zwanger ben terwijl ik dat absoluut niet ben. Soit ... Je ziet er goed uit.
    En laat je soigneren door die vent van je! Zagen of ni zagen. :)))

    BeantwoordenVerwijderen
  18. :) Ik vond het super dat er ook een volwassen model bij was en niet zo onzeker zijn hé! Hoewel ik moet toegeven dat ik zelf ook meestal achter de lens ben te vinden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Blij dat het de goede kant opgaat met je enkel!
    En je moet het maar doen, zo'n fotoshoot! Knap hoor! (zowel jouw lef als het resultaat)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. héhé , ben hier toch vooral blij dat het de goede kant uitgaat met je voet , hoor !!
    Houden zo ( duim omhoog ) !
    En die foto´s ?
    Ten eerste ongelofelijk dapper van je dat je ze toch nog toont , zelfs na lange tijd .
    En ten tweede : hihi , ik had een ´meer doorsnee´ beeld van jou in mijn hoofd , dus viel hier wel eventjes achterover van het charisma dat door het beeldscherm vloog ;-)
    Gelukkige mensen zijn mooie mensen , echt hoor .
    Heb nog achter de schermen van modeshows gewerkt : zelfs die met het ´perfecte lijf´ zitten met minstens evenveel complexen , lopen er kei-ongelukkig van rond ... en stralen dat ook uit .
    De mooiste ( die opvallend vaak ook als eerste uitgekozen werden ) waren zij die voldoende relativeerden en gelukkig waren met de leuke vrienden , fijne familie , enz enz .
    Was een enorme levensles . Al bekijk ik ook écht niet graag foto´s van mezelf ;)
    Net zoals luisteren naar mijn eigen opgenomen stem ...

    Groetjes ,
    Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Waauw, mooi kleedje! Met Soft Cactus kan je toch zulke prachtige dingen maken hé! En trouwens hele mooie foto's, ik ken dat onzekere gevoel, maar zo zie je maar dat dat echt niet nodig was. Gewoon doen en geloven in jezelf! :) Veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik zag de foto's natuurlijk al veel eerder. En ik blijf het een prachtige jurk/model vinden, net als de beelden. Topwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Fijn zo fijn dat je voet de goede kant op gaat! Prachtige fotos, mooi geheel, leuk om je te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zo te zien heeft echt iedereen dat goed gedaan, schitterende foto's hoor!! En fijn dat die voet de goede kant uit gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik blijf het toch super toffe foto's vinden. En ik was eigenlijk ook wel blij dat ik niet de enige volwassene was die daar even voor de lens stond ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.