Zomerse confetti

donderdag 12 februari 2015
294-01

Nu ik mijn ogen stijf dicht knijp voor alle online stoffenwinkels, de echte uit de weg ga en in mijn eigen voorraad winkel, is de enige die het mij -serieus- moeilijk maakt MonDepot. Oh boy, moeilijk. Toen de stofjes van Max&Lola werden aangekondigd, was mijn wijsvinger dan ook niet volledig onder controle te houden.

294-02
294-03
Stof: Confetti (Max&Lola) van bij MonDepot - Patroon: Anna Jo Rose uit Stof voor durf-het-zelvers2
Korte tijd later kreeg ik een pakketje pure zomer in mijn handen. Dat het buiten grijs en mistig was, daar trok ik me niets van aan. 'Zomer' had zich in mijn hoofd genesteld, zomer ging het worden. Uit de eerste lap puzzelde ik tot ik een jurk kreeg met véél zwier. De rok is een -bijna volledige- cirkelrok uit zes delen die ervoor zorgt dat het bijna onmogelijk is om stil te staan ;)

294-04
294-05

Met de zomer in mijn kop dacht ik terug aan haar mooie lentefeestjurk, dat open ruggetje! Griet maakte het me makkelijk en voorzag zo'n rugdeel in haar nieuwe boek. Met de nog ietwat bolle buik van dochterlief in het achterhoofd maakte ik de rug niet dicht onder de opening, maar voegde twee identieke knopen toe om het aan- en uitkleden makkelijker te maken.

294-06
294-07

Uit het allerlaatste restje van mijn meter stof, haalde ik nog een folie'tje. Haar tutorials voor plooiwerk hadden mijn aandacht al vanaf het begin, maar de tijd, de tijd ;). Met een lange strook stof werd er olijk wat afgeplooid - en ja, mijn plooien zitten zoals ze niet moeten, maar eerlijk? Zo vind ik ze mooier ;) - en gestikt. Omwille van het plooiwerk en de open rug, werd het lijfje gevoerd, het rokdeel liet ik zo - ahum. Wie heeft nood aan gevoerde zwierrokken in de zomer?

294-08





Stand van het stashbusten:   5   in   -   21   uit   (waarvan 4 gekocht&verwerkt en 1 gerecycleerd)     

48 opmerkingen:

  1. Ik kon mij ook niet beheersen, ik doe niet echt aan stashbusten maar de kast zit echt nog veel te vol. Mon Depot is ook de shop van NU kopen of niks kopen, alles is altijd uitverkocht. Dat kan ik dan weer niet hebben. :) maar schone jurk, echt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vandaar dat ze het me moeilijk maken... Maar ik heb me ingehouden - en zette al de schaar in drie stofjes ;)

      Verwijderen
    2. Zelfde probleem hier! Voor één van de nieuwe stoffen van Lucy has a secret was ik al te laat op de dag zelf dat het stofje verscheen! Nu ja, als je de inhoud van mijn kast bekijkt is het misschien maar beter zo...

      Verwijderen
  2. Vreet schoon en ze is nu echt zo een juffrouwke al he :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh de zomer, ik voel 'em al door dat jurkje!
    Mooie foto's ook van Hade :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schoontje! En confetti, daar is het nu ook het seizoen voor, he. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. PRACHTIG! De rug, de knoopjes, het folieke: love it all!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, dat is echt een mooike... Ik heb mij kunnen inhouden bij Mon Depot. Het is te zeggen: ik vulde mijn winkelmandje en toen ik wou betalen kreeg ik de melding dat alles al uitverkocht was. Zoveel te beter dacht ik dan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik kreeg ook zo een melding ;). Je moet rap zijn he!

      Verwijderen
  7. Schoooooon! Die plooikes in dat voorpand vind ik kei mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. die mon depot maakt het menig mens moeilijk en zeker als je dan zo'n schone resultaten ziet. Laat de zomer maar komen! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bij het zien van dit prachtige kleedje en ditto pasmodel krijgt een mens toch helemaal zin naar de zomer! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. echt een werkelijk knappe super geweldige zomerjurk! Ik beheerste me en kocht geen stof! Hoe flink is dat zeg! En gelukkig voor mij is dat moois vast helemaal uitverkocht ook nu :D Maar die jurk, echt, geweldig kind! Sluit die mooi aan aan de rug? Voor Mila staat er ook eentje op de planning :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel erg flink van je!
      Ik heb er geen spijt van hoor, het zijn echt mooie stofjes (en breed!) en ze vallen goed. Wat de pasvorm betreft, doordat het model zo wat tailleert valt het hier redelijk mee - maar het staat toch een beetje open aan de rug. Je kunt desnoods wel nog wat foefelen door het onderste stukje wat te laten overlappen.

      Verwijderen
  11. Ha,ha ..Door de titel dacht ik direkt aan carnaval.
    Maar het is de stof ,he die confetti heet.schoon.
    Heel zomers,ik vind die plooitjes heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, hier komt al die carvavalgekte wat vreemd over (met ons halfvastencarnaval ;). Ik ben ook zo fan van de plooitjes! En eigenlijk bijna geen extra werk.

      Verwijderen
  12. Zwieren = scoren!
    En de jurk is nog mooi ook! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heel schoon zomers gerief, dat zwierig rokje staat haar mooi! en die plooitjes zijn ook super op die manier! mijn eerste "mon depot" pakje wacht trouwens ook op mij in het postkantoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Kokette dame!
    En ja, terwijl ik aan het twijfelen was, zag ik dit stofje het label 'uitverkocht' krijgen, het deed even pijn aan mijn hartje, maar ach dit soort dingen vergeet ik dan weer snel ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar lig ik ook niet van wakker, dat is het me nu precies ook niet waard ;)
      Maar het ging snel deze keer, héél snel!

      Verwijderen
  15. Waw! Ik kocht nog nooit iets bij Mon Depot, maar deze is echt wel geweldig. Wat een prachtig kleedje - en wat wordt Hade al een grote meid zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mon Depot is een aanrader, echt!
      En die dochter van mij die groeit terwijl je erop staat te kijken, niet te doen!

      Verwijderen
  16. Ik zoek naar woorden die 'wauw!' roepen en die ik hier nog niet schreef, maar de keuze is beperkt. Maar hé, wat een prachtkleed! Voor een ver-toekomstig communicantje zou ik dit meteen aanschaffen uit de winkelrekken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik begin me zo stiekem zorgen te maken over wat ik ga maken als het ooit zover is ;)

      Verwijderen
  17. Het kleed roept gewoon het woord FEEST!
    Wat een pareltje!! Wanneer ga je in productie? hihi... het is echt mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel... de productie volgt vanaf 't moment ik de uren in mijn dag kan opdrijven ;). Jij al een winnend model gevonden?

      Verwijderen
  18. Oooh, zo'n mooi modelleke, zowel het kleedje als de dochter jong. :-)
    Heel knap stofje, ik begrijp dat je overstag gegaan bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Da's een keitoffe stof! Perfect voor zwierige kleedjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ofwel doet blogger raar, ofwel ben ik in het geheel niet oplettend want deze post had ik totaal gemist, en dan nog wel met zo'n prachtig!! kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Supermooi!! Hade staat er geweldig mee en dat stofje...smelt.
    Gelukkig ben ik meestal te laat voor Mondepot. Tegen dat ik het gezien heb is alles al uitverkocht. Gelukkig, want anders moet ik kasten laten bijzetten.
    Besluit: prachtige dochter, prachtig kleedje, prachtige foto's = geweldige mama ;-)
    http://dekopspeldekes.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Waw!! Ik maakte ook een Anna Jo Rose voor m'n dochter (te zien op m'n nieuwe blog ;-)).
    Groetjes, Annelies.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.