[Blogtoeren] ADVtee

woensdag 2 december 2015
375-01

'Of ik mij eens wou riskeren aan een van haar patronen?' luidde de vraag in mijn brievenbus. Met grotere ogen dan beschikbare tijd voor mijn handen, had ik de ADVTee wel al zien passeren, maar voorlopig aan mij voorbij laten gaan. Tegen vriendelijke vragen kan ik echter moeilijk nee zeggen, dus werd het prioriteitenlijstje met veel plezier aangepast!

"If I wanted to try out one of her patterns?" was the question I found in my mailbox. Since I tend to buy more patterns than I have time to actually make them, I did see some beautiful versions of the ADVTee, but I tried really hard not to look at them. But when I'm asked so kindly, I simply cannot refuse, so I was happy to give the ADVTee a try #thanksforhavingme ;)

375-02
375-03

Het patroon voorzien een aansluitend tshirt met twee verschillende halslijnen (er is keuze tussen een gewone v-hals en een v-hals met drukknopen), en zowel korte als lange mouwen. Zowel voor jongens als meisjes geschikt, dus wat mij betreft; welkom in de patronenvoorraad! Zoonlief heeft voldoende tshirts met lange mouwen, dus trakteerde ik dochterlief op een exemplaar in een streelzachte rekbare stof met tribal print uit de collectie van by eva maria.

The pattern gives you a slim fit t-shirt with two different necklines (there is a simple v-neck and a button closure on one side of the yoke front), and short or long sleeves. What I like the most, is that the pattern is unisex, what an advantage for my stash! This time, I made my little one a shirt in a really soft jersey by eva maria.

375-04
375-05

Toen ik het patroon zag, sprak de 'specialere' halslijn me onmiddellijk aan, geen denken aan dat ik een gewone v-hals ging maken. De stof bevat geel, dus deed ik niet veel moeite om een kleur te kiezen. Nadien bedacht ik dat ik evengoed de binnenkant van de stof had kunnen gebruiken, want die is waarlijk prachtig.
De overslag kan open, maar de opening is voldoende groot om die niet nodig te hebben. Wie mijn knopenvoorraad kent, mag lachen, maar ik vond in de voorraad geen enkel knoopje naar mijn zin, dus naaide ik de boordstof met een blinde hechtsteek vast. Soms is less more, of zoiets ;).

I immediately wanted to try out the button closure... something new is always appealing, isn't it? When you look at my fabric closely, there is a little bit of yellow in it, so that become the colour of my ribbing. The closure is a real one, but my daughter doesn't need it, so I sewed it with a blind stitch. Althought I have an impressive stash of buttons, I chose not to use them - less is more, I like it this way.

375-06

Gewoontegetrouw plakte ik weer tegen de deadline aan, dus was ik uitermate gelukkig met een duidelijke handleiding en een pdf patroon in verschillende lagen - wat hou ik van die nieuwe trend in patronenland zodat je het overnemen van een patroon tenminste al kunt uitsparen. Die maten zijn trouwens ook om 'u' tegen te zeggen, want ze gaan van 80 tot 164. Heb je zelf zin om aan de slag te gaan, dan kun je tot 6 december met de code celebrate 20% korting krijgen.

Old habits die hard, so the day before I was due to post I started printing and sewing. I was sooo happy with the clear instructions and a pdf-pattern with different layers - how I love that new trend, you print the layer(s) you need and off you go. The range of sizes is very impressive, because everything between 1 to 14 years is covered! If you want to try out the pattern yourself, until December 6th there is a celebration sale at the shop - use "celebration" code in the shop and get 20% off... what are you waiting for?

375-07
375-08

Dossier gemaakt - Dochterlief past wat breedte betreft perfect in maat 110, die ik combineerde met maat 116. Ik printte dus zowel de laag 110 als 116 om daarmee aan de slag te gaan. Aangezien ze vooral in de lengte aan het groeien is, zal ze er nog wel even in passen :). ♥ voor aansluitende kleding trouwens, ik ben zo'n ouderwetse trees die helemaal niet mee is met de oversized trend.

375-09
Stof: Tribal tricot (by eva maria) van bij Mondepot (uitverkocht) - Patroon: ADVTee van Sofilantjes





Call Ajaire - Straight Grain - Nononsonsmoms

Stashbusten in 2015: 38 in  - 187 uit  (31 gekocht&verwerkt - 4 hergebruikt - 39 verkocht)  - #1in4uit

--Ik kreeg het ADVTee patroon van Sofilantjes om het te maken en jullie te tonen. Dat neemt echter niet weg dat wat je hier leest in enige mate gedicteerd zou zijn. Zoals altijd, vertel ik jullie over hoe het er op mijn werktafel en living aan toe gaat.--

25 opmerkingen:

  1. Heel mooi. De halslijn is idd veel mooier dan een gewoon V-tje.
    En wat heeft die dochter van jou mooie ogen. Die zal later nog menig jongenshart breken vrees ik ... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. -schaterlach- Ik heb nu al moeite genoeg met de juffrouw, laat staan dat ik al durf denken aan over enkele jaren ;)

      Verwijderen
  2. Leuke stof, die was me nog niet opgevallen. Die hals daar moet ik even aan wennen maar origineel is het wel... En ik vind aansluitend ook mooier maar zie mezelf niet als ouderwets hoor !!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai, jij bent echt wel een marathon-testster ;.) Mooi resultaat. Stofje, modelletje,...het mag gezien worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tof gedaan!Weeral eentje om opnieuw te maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi en goed om te zien dat ook een ervaren naaister als jij soms de overslag verkeerd doet. Onthoud DROL Dames Rechts Over Links :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ken het verschil niet tussen links en recht, DROL helpt mij niet ;). Ik moet eerlijk zijn dat ik er zelfs niet eens bij stilgestaan heb

      Verwijderen
  6. Oh, very beautiful shirt. I love the colours!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze staat er heel leuk mee! Ik zal eens gaan piepen naar dat patroontje sé!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gaaf shirt en ik doe ook niet mee aan oversized en welke kant een overslag op moet kan me al helemaal niks schelen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zegt veel over mijn 'staat', want normaal denk ik daar wel aan ;). Deze keer is het me totaaaal maar dan ook totaal ontgaan dat er een overslag was #schaterlach. Ach, het zal me worst wezen ;)

      Verwijderen
  9. Deze trees ging wel eens voor oversized, maar deze trees is niet overtuigd. Haha!
    #datwetenwedanookweer Mooi gedaan met dat oker.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En toch, toen het eraan zat zag ik die achterkant van die stof #twijfeltwijfel

      Verwijderen
  10. Superleuk geworden. Mooie stoffencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. het blijft toch een scheetje he :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super leuk shirtje! Mooie stoffencombi (like always).

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die halslijn is super! Mooie kleurencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oh mooi! Was al een tijdje geleden dat ik nog wat blogs had kunnen lezen dus ik dacht ik zal eens kijken wat ons Khadetje nog gemaakt heeft :). Iets prachtigs uiteraard, zoals altijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel tof, in en mooie stof! Ik kan nog steeds niet zo goed wennen aan die speciale halslijn, maar zo zonder knopen vind ik hem persoonlijk mooier! Knap truitje.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind het ook wel iets hebben, zo zonder knoopjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.