[BfL] Khadetjes zwaait uit

zondag 18 december 2016
In tegenstelling tot vorig jaar, konden we deze keer niet beweren dat we niet wisten waaraan we begonnen. We staan opnieuw aan het einde van een doldwaze rit van 8 weken en Kerstmis en de warmste week komen met rasse schreden dichterbij. Opnieuw kregen we het ongelooflijk warm-van-binnen dat 40 naaisters met ons meenaaiden voor de veiling, dat jullie ons bedolven in vrolijke knuffels, kleurrijke tutdoekjes en ga zo maar door. Dat er heel wat lieve en warme reacties kwamen, dat we achter de schermen helpende handen kregen en dat er lotjes gekocht werden. Véél lotjes gekocht werden.

Elk veilingsstuk kreeg een gelukkige winnaar, niet door ons of een onschuldige kinderhand beslist, maar door het vreselijk onpersoonlijke - en tegelijk genadeloos eerlijke - Random.org, die ons van een willekeurig nummer voorzag. De maakster/blogster contacteert de winnaar van hun naaisel om af te spreken hoe jij het in handen zult krijgen. Dus without further adoe, wie wint hier welk schoons?



| 1 | Petrol & Mint | Annick Verschueren | 2 | Kaatjenaaisels | Anneleen Sterckx 
| 3 | Liesellove | An Kuppens | 4 | Sisko by Mieke | Sofie Oosterlinck 
| 5 | Leven met Liv | Katlijne Morreel | 6 | a naais ID | Gemma Vanhellemont 
| 7 | Jo Chapeau | Naomi Sluijs| 8 | Lucky Mie | Annelies De Smet 
| 9 | Piepow | Saar Lauwers | 10 | Made by Mazella | Hicke Anckaert


| 11 | Jace did it | Stefanie Schillewaert | 12 | Straightgrain | Nathalie Eysackers 
| 13 | Spurrewubsie| Stefanie Lefever | 14 | By eva maria | Jelle Van der Linden 
| 15 | Nononsonsmoms | Olu Vandenbussch| 16 | Startuur | Nathalie Reheul 
| 17 | MamC | Nele Schaeken | 18 | Nele De Schepper | Guy De Smet 
| 19 | Miezemuizejongskes| Cindy Vastavel | 20 | Blanche| Annelies Gunst


| 21 | Stannel | Tine Cattie | 22 | Emma & Mona | Katrien Van der Jeught
| 23 | Zonen 09 | Maaike Van den Braembussche | 24 | Minnie Mie | Sara Deckers
| 25 | the Needle of Choice | Ellen Thijs | 26 | Kinnekes Cloots | Griet Raats
| 27 | de Zussen | Joke Serneels | 28 | Querida | Maria Clemente
| 29 | so Popo Sew | Leentje Polspoel | 30 | Liezewiezewoes | Femke Herbots
| 31 | P'titsmonstres | Runa Popje

| 32 | Khadetjes | An Van Dessel | 33 | Soft Cactus | Odinneke van Hoof
| 34 | de Zuster Van | Ingrid Depoover| 35 | Lily & Woody | Lea Colebunders
| 36 | Paspelpoezen | Evie Antonis | 37 | de Zussen | Veerle Missiaen
| 38 | Kinnekes Cloots | Kim Vernelen | 39 | 128 | Haaike Peeters
| 40 | Petite Bout de Chou | Jos Janssens | 41 | Babarum | Lien Zwertvagher
| 42 | Vlijtig Liesje | Mieke Turtelboom

Ons werk zit erop... 42 gelukkige winnaars, een karrevracht schoons voor de kinderoncologie afdeling van het UZ Gent én een duwtje in de rug van Altijd Vrouw. 5778 keer bedankt, want dat is de totale opbrengst van de actie. 5778 keer bedankt, vanuit het diepste van ons hart.

Zo'n actie op poten zetten, dat vraagt een en ander van een mens. Je vangt ook wat; organisatorisch is het voor ons niet mogelijk een grotere groep veilingsnaaisters aan de slag te laten gaan, waardoor je met een select groepje eindigt. Hierdoor werden mensen gekwetst, wat ons ook wat uit het lood sloeg want in ons hoofd 'mocht' iedereen die mee wilde naaien, dat doen. Ik kan alleen maar blij zijn dat heel wat van jullie dat deden, het UZ Gent verwelkomt al die warmte en liefde met open armen ♥.
Hoewel ik van bijna iedere stap van de mallemolen genoten heb, koos ik voor de start van deze tweede editie dat ik volgend jaar pas. Zowel mijn lichaam als mijn familie zijn me dankbaar voor deze beslissing, bij mij steekt het vooral enorm want het voelt als opgeven. Maar met 5778 keer warmte in mijn lijf, wuif ik dankbaar uit... Bloggers for Life 2016, wat een avontuur en hoe geweldig waren jullie #again.





En dan had ik nog iets weg te geven... met twee -onschuldige- kinderhanden in huis, gaf ik ze elk een opdracht. No butterfly kwam uit de pot van de lotjeskopers, Madame Knip werd de winnaar van de reacties. Sturen jullie me een mailtje - khadetjes at gmail dot com - met jullie voorkeur en adres?

43 opmerkingen:

  1. proficiat met de toporganisatie! Hopelijk kan iemand anders inspringen voor een volgende editie want het idee erachter is zo mooi en warm. Heel tof ook dat we dit jaar met z'n allen mochten meenaaien voor het UZ in Gent.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voorlopig houden we het bij deze twee edities... misschien komt er iets totaal anders, maar dat laten we nog even in het midden. Eerst op onze poten landen en zo!

      Verwijderen
    2. Groot gelijk hoor! Ik bedoelde niet dat het moest (had toen ook het berichtje van liezewiezewoes nog niet gelezen)

      Verwijderen
  2. Opgeven, gij zot! (nu schrijf ik dat hier weer... Hoe zou dat toch komen? ;) ) Jullie deden twee keer van "ontzettend geweldig" en zijn toe aan een verdiende pauze, dat vind ik!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bespeur een terugkerend thema #schaterlach
      We deden van onszelf, en van geweldig, samen met een heel team, en dat vind ik nog het geweldigst van al ♥

      Verwijderen
  3. Oh! Dank je!

    Een spijtige beslissing maar ik denk dat ze heel goed te begrijpen valt. Hopelijk wil je lijf gauw weer mee

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het gevoel dat het hier voorzichtigaan de goede kant uit gaat, maar het is nog zeer fragiel en er is nog een lange weg te gaan. Wat rust tijdens deze periode zou fijn zijn, maar wie weet wat volgend jaar ons brengt ;)

      Verwijderen
  4. Een hele grote DANK U WEL voor de organisatie! Wat een uitkomst! Fantastisch!!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ♥ Ik kwam je naam best wel een aantal keer tegen, dus dank je wel om voor dat geweldig warme gevoel en de supporterspomponnen te zorgen!

      Verwijderen
  5. Ik kan alleen maar zeggen: Dankjewel! Voor de organisatie en alle tijd die jullie er ook dit jaar weer instopten. Prachtig gedaan, jullie zijn warme mensen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is zo graag gedaan, en ik herhaal mezelf met véél plezier... We deden van onszelf en geweldig in goed gezelschap. Dus geef uzelf ook maar een pluim ♥

      Verwijderen
  6. Toch blij dat jullie weer zoiets moois organiseerden, geniet wat van de vrijgekomen tijd ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is altijd wat bang afwachten, of jullie dat wel zo geweldig gaan vinden en of wij niet geweldig op onze *** zullen gaan. Maar ziet dat af, hoe geweldig we allemaal samen waren!

      Verwijderen
  7. Niks opgeven! Kijken naar wat jullie gegeven hebben! Twee keer, zomaar en vol overgave! Jullie zijn twee pareltjes, zonder twijfel x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vele malen dankjewel voor jullie inzet! Heel begrijpelijk dat je volgend jaar past! Geniet van de broodnodige rust!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik focus op een glitterfeest, zo zes jaar worden, dat doe je ook maar één keer #schaterlach. De eisen zijn ook niet min en zo. Dank je wel voor alle trouwe aanmoedigingen ♥

      Verwijderen
  9. Ten eerste wil ik zeggen dat ik super blij ben met mijn prijs! Ten tweede wil ik zeggen dat ik diep respect heb voor jullie organisatie van de bloggers For Life! Fantastisch bedrag! Kan me voorstellen dat het nu even klaar is. Gaat, denk ik, enorm veel werk in zitten. Hebben wij achter de schermen niet altijd in de gaten. Fijne feestdagen! Ik mail even.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd aan alle winnaars en jullie voor het fijne initiatief! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Volgens mij zijn jullie gewoon op iets anders aan het broeden, gedaan met organiseren, ik geloof er niets van:) Hartjes voor al het werk achter de schermen en jullie initiatief!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt niet. Geen plannen in geen enkele richting.

      Verwijderen
    2. Geniet nu maar een beetje van de positieve reacties van jullie mooie werk en trek jullie die 'je vangt wat' in godsnaam niet aan!

      Verwijderen
  12. Oo dju he, niets gewonnen maar toch een ferme proficiat en knap gedaan. Die vlam mag knallen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, maar je hielp zo mee met al je lotjes!
      --heerlijk trouwens, achter mijn scherm te zien dat er zoveel trouwe lotjeskopers zijn ♥--

      Verwijderen
  13. Oh, nu heb ik extra veel spijt dat ik geen lotjes gekocht heb. Gelukkig hebben anderen dat wel massaal gedaan. Dat verdienen jullie.
    Bedankt voor al je energie, die twee edities lang, en voel je asjeblieft niet als een opgever seg.
    Stel je eens even in mijn plaats, ik die er niet eens in geslaagd ben mijn portemonnee boven te halen, die opkijk naar wat jij allemaal verwezenlijkt, en jij die dan doet alsof dat dat zo vanzelfsprekend is dat geen derde editie gelijk staat aan opgeven.
    Nee, dan zou je mij slecht doen voelen, en dat wil je niet, dat weet ik wel ;-)
    Denk dus aan al wat jullie hebben verwezenlijkt, en laat die hartelijke bedankingen maar over je heen vloeien.
    Nu mogen jullie het eens warm krijgen van ons.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik sleur u gewoon eens door het scherm om een zoen te geven ;)
      #bijdeze

      Verwijderen
  14. Ik ben jammer genoeg niet bij de winnaars maar van de andere kant ik heb wel goed gesteund,lotjes gekocht en van alles bij elkaar genaaid.Heel begrijpelijk dat je volgend jaar forfait geeft,komt heel veel bij kijken daar ben ik zeker van maar jullie hebben dat toch maar gefikst,hé! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ♥.
      Wij gingen gisteren naar het Kinderkankerfonds... je had de ogen van de medewerkers moeten zien toen wij hun gigantische tafel vulden met dozen en dozen prachtige maaksels. Die komen daar zo goed van pas, je deed een werk van liefde, echt!

      Verwijderen
  15. Wat blijft het toch een mooi initiatief! ik zal het missen volgend jaar, maar heel begrijpelijk besluit ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben er zeker van dat wij het ook gaan missen volgend jaar ;)

      Verwijderen
  16. Een pracht initiatief en een dikke proficiat voor jullie inzet.
    Ik ben een van de gelukkigen die werd uitgeloot. Joepie!!!!
    Dikke warme kus voor elk van jullie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is maar door de mensen die achter ons staan en ons omringen, dat we zo'n dingen uit onze hoed kunnen toveren... ♥

      Verwijderen
  17. Sjiek wat je allemaal hebt gedaan hoor. Ik begrijp je keuze hélemaal! Geniet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het vergt wat van een mens! Helemaal mee met jullie beslissing! Toch weer top gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh, nu heb ik nog meer spijt dat ik nog niet goed genoeg kon naaien om een bijdrage te leveren! Al snap ik uiteraard zeker dat de energie voor een derde editie ontbreekt. 't Is zoals ik in mijn mail zei, voor ons is het fantastisch dat jullie die kar trekken en dat wij er maar moeten opspringen, maar dat wilt natuurlijk ook zeggen dat jullie wel heel veel gewicht te dragen hebben... Ik denk dat jullie meer dan trots mogen zijn op de warmte die jullie hebben verspreid!

    En nu ga ik even een vreugdedansje doen omdat ik zo'n fantastische veiling gewonnen heb :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op het moment dat ik zag wie Fabienne haar prijs in de wacht sleepte, wist ik gewoon dat jij daar ongelooflijk blij mee ging zijn :).
      En hé, je naaide wel degelijk mee! Je wou meedoen, je maakte iets, en dat is wat telt. Misschien moeten we in 2017 allemaal leren wat milder voor onszelf te zijn ;).

      Verwijderen
  20. Ergens aan het begin BFL had ik het met een nederlandse medeblogster over of wij vanuit Nederland niet eens wat actiever mochten meedoen en een Nederlands wiel aan de wagen moesten gaan trekken. Ik zei nog: ik pols wel even bij Sarah voor 2017. Maar met in mijn achterhoofd al een stemmetje dat jij al meer dan genoeg op je bord had om nogmaals zoiets te ondernemen.... En toen was ineens bij mij de koek op, het hoofd te vol met moeilijke keuzes en de dagen gevuld met ren en vliegwerk..... Meer dan een maand amper genaaid, niet geblogd en zelfs amper een blogpost gelezen. Voor 2017 beterschap... En voor jou al helemaal! De rust is je meer dan gegund!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het gevoel dat ik stilaan naar een fragiel evenwicht ga, ik wil eerst wat afwachten of het ook écht zo zal zijn. Ondertussen heb ik het gevoel dat ik meer goede dan slechte dagen heb, maar op de momenten dat ik al te overmoedig ben - en soms zit dat in super kleine, onnozele dingen - kantelt het zeer makkelijk :).
      Zelf denk ik dat acties misschien niet altijd zo 'groots' moeten zijn. Kies een doel, een vzw, om het even, iets uit je buurt, en doe daar iets voor. Ik ben ervan overtuig dat iets doen altijd beter is dan niets, hoe 'klein' dat ook is.

      Verwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.