"Sjattig"

zaterdag 24 december 2016

Aan sommige maaksels moeten niet veel woorden vuil gemaakt worden - als in je ziet een leuk stofje, je zoekt een van de simpelste patronen in de doos, je maakt en zoekt het kind. Done.

442-02
442-03
442-04
442-05
442-06

Dossier gemaakt: Ik ben geen grote fan van alle dierenprints waarmee we de voorbije jaren overspoeld werden. Af en toe weet een van die beesten door mijn barricade heen te dringen en ga ik overstag, zo ook toen ik dit beest zag - in dit geval ligt het niet zozeer aan het beest alleen maar vooral ook aan de kleuren van het paneel... o zo mijn ding. Om de sjattige panda alle eer aan te doen, gebruikte ik het voeringspatroondeel van de Louisa jurk (6j) en maakte een doodsimpel a-lijn jurkje. Ik pietste nog twee mouwen uit de resten van het paneel en meer valt daar echt niet over te vertellen. Oh. Behalve misschien dat dochterlief blij is dat ik "eindelijk eens een mooie jurk maakte". Vind je het vreemd dat ik nu even zin heb om haar aan een haakske te hangen #schaterlach

442-07 442-08
442-09
Stof: katoen met digitale pandaprint (Veritas) - stof voering: rekbare petrolkleurige voering (Mondepot)
Patroon jurk: Louisa jurk (Compagnie M)





Stof in 2016: 37 in  - 148 uit  (18 gekocht&verwerkt - 3 gerecycleerd)  - #1in4uit

46 opmerkingen:

  1. De kleuren staan haar dan ook geweldig! Stijlgevoelig kind zeg, zo'n kleurinzicht ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. #schaterlach³
      Ik denk dat het eerder over het beest gaat, die kleuren, daar trekt mevrouw haar de b** van aan ;)

      Verwijderen
  2. "eindelijk eens een mooie jurk" madam krijgt capsones seg :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo zette ze ook in op de veiling van BfL... "dàt is een mooie jurkje dat jij nooit voor mij maakt" #grmbl

      Verwijderen
  3. Voor zo'n kleuren zou ik ook overstag gaan hoor!! Staat haar beeldig!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik volg je helemaal in de niet-zo-gek-van-die-dieren-stemming, maar dit is met die mooie petroleumtinten een heerlijke uitzondering!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik twijfelde, maar inderdaad, die petroleumkleuren én dat okeren accent. Verkocht vrouw, helemaal verkocht was ik.

      Verwijderen
  5. Oh wat mooi!!! Moest ik een klein meiske zijn, ik zou er ook graag in rondlopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahahahahahaha! Zalig! En zalig mooi, dat ook, uiteraard.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ben ook geen fan van grote dieren prints, maar die kindertjes vinden dat allemaal super en dat is gewoon het belangrijkste! Zalig kerstfeest gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super mooi gedaan! En volgens mij heb jij al veel vaker iets moois gemaakt voor je dochter! 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar was ik nu zelf ook van overtuigd, stel je voor zeg! #schaterlach

      Verwijderen
  9. Heeft die weer een groeischeut gekregen? :)
    In het echt zijn de kleuren nóg mooier!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo lijkt het toch he... alhoewel ze voor mij niet zo snel te groeien!

      Verwijderen
  10. Hahaha! 'eindelijk iets moois'... terwijl half blogland wegzwijmeld bij alles wat je maakt....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. en ik bedoel natuurlijk niet half maar heel blogland!

      Verwijderen
    2. Lieverd toch!
      En dat kind van mij, dat is er eentje dat weet wat het wil. Hoewel ik haar eigenlijk normaal niet hoor protesteren over haar jurkjes ;). Het zal dat beest zijn, denk ik!

      Verwijderen
  11. Ik heb een beetje een haat liefde relatie met dieren en die volgen elkaar in golf bewegingen. Eerst niks, toen super, grote stapel gekocht, verliefdheid over en nu zijn we weer in de best leuke periode. Als ik slim ben vernaai ik er nu dus snel een paar ;). Deze panda jurk zou ik in alle fases van de golf geweldig vinden trouwens! Die blauws zijn super!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Naaien vrouw, naaien!
      Hier 'gelukkig' geen grote dierenvoorraad, maar ik moet dringend werk maken van wat ik heb.

      Verwijderen
  12. De jurk is een pareltje geworden. En dat stofje zou ik voor mezelf ook nog wel zien zitten. Maar dan zonder panda hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Schoon gerief! Ik ben deze week ook gezicht voor een dierenpaneel. Lander zit al tegen iedereen te stoeffen dat hij een olifantentrui heeft gekregen. Nu kopzorgen, want uit gierigheid kocht ik maar 1 paneel...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. #schaterlach
      Herkenbaar, ik vond dit paneel ook aan de dure kant om in bomen mee te kruipen ;). Maar volgens mij zal jij er perfect een draai aan weten te geven -- ik haal daar toch een Ole uit, uit zo'n Happy Nature paneel.

      Verwijderen
  14. Wahaha eindelijk een mooie jurk! Die dochter van jou verdient kletsen, al is dit natuurlijk (weerom) een pareltje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij zijn er rotsvast van overtuigd dat dat kind grootse acteerprestaties gaat neerzetten, met haar talenten ;)

      Verwijderen
  15. Zo schoon alweer! Ik ben ook niet zo voor al dat dierengedoe maar dit is echt geweldig! Topnaaister, topmodel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Foto's nemen met haar is hilarisch... "nu doen we een shjooooooot he mama en dan mag ik zo en zo staan" #schaterlach. Heeft ze alvast niet van mij ;)

      Verwijderen
  16. Wat staat Hade mooi met een simpele A lijntje! En inderdaad, wat een prachtig kleurenpalet vormen de driehoekjes <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En zeggen dat ik dat eigenlijk zelden maak ;)
      Maar ik moet haar wel gelijk geven, dit vind ik ook een erg mooi jurkje!

      Verwijderen
  17. Less is more ! (ofte het had echt niet meer hoeven zijn ! Keischoon zo !)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. uh oh ze krijgt diva- neigingen!
    Maar ze heeft wel gelijk dat het een mooie jurk is.
    Veritas? Serieus? Ik moet daar denk ik dringend eens een rits gaan kopen.
    *als ik mij haast ben ik er nog voor 2017 en telt het niet voor mijn goede voornemens*

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. #schaterlach
      Je kunt het zelfs online bestellen ;)

      Verwijderen
    2. oh neen.
      Ik had gisteren al eens gekeken, maar toen vond ik het niet online. Nu wel ...
      ai ai ai.

      Verwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.