#SnodePlannenUitgevoerd

zondag 21 mei 2017

Gho, aan iemand die ietwat creatief is, hoef ik dat eigenlijk niet uit te leggen. Dat je hoofd soms zo vol plannen kan zitten, dat die zitten te popelen om eruit te komen. Een van die plannen in mijn compleet onoverzichtelijke heksenketel, is het af en toe gratis aanbieden van iets dat op een patroon lijkt. Omdat het alweer een tijdje geleden is dat dat het geval was, broedde ik op een zomershort. Niet zo een twijfel exemplaar voor de lente, nee, hoogzomer zat er in mijn hoofd en nog geen klein beetje ook. Zo tot net voor het graderen van dàt ding - let op de klemtoon, nogal vaak een symptoom van hoe mijn gevoelens over iets kunnen veranderen #schaterlach.

476-02
476-03

Nog meer dan vorig jaar, staat 2017 ten Khadetjeshuize in het teken van 'minder moetjes' en loslaten/overgeven. Ik realiseerde me al snel dat graderen helemaal niets voor mij is, dat ik daar werkelijk geen sikkepit verstand van heb - nuja, een tshirt zou me wellicht nog lukken, maar een short, dat is een ander pak mouwen - en het bijgevolg niet raadzaam zou zijn de resultaten daarvan op jullie af te sturen. Impulsief als ik ben betekende dat bijna een of ander klasseringsplan, maar diezelfde impulsiviteit deed me het shortje in een omslag stoppen en het naar de andere kant van Vlaanderen opsturen "Of dat misschien niets tofs zou kunnen zijn voor een nieuwe patroon". Wat volgde is geschiedenis - laat het ons houden op véél enthousiasme, gekakel, kinderen-voor-de-lens-allerhande, peuteren aan details, testexemplaren, nog meer peuteren, een onverklaarbare goesting tot nog méér opties, intomen van enthousiasme, en ga zo maar door. Oh. En zwijgen. Als vermoord. Nuja, bijna als vermoord #schaterlach

476-04
476-05
476-06
476-07


#teamkrullenbol werd voor de lens gezet om jullie Skip-the-skirt te presenteren; een patroon voor bilbedekking allerhande. Het patroon is niet gratis, nee dat niet, maar het omvat wel maar liefst drie verschillende versies - eentje met split-met-beleg afwerking, een versie met biais en een versie met plooien. Er rolden heel wat versies onder mijn machine vandaan, ik kan moeilijk zeggen welke versie ik het plezantst vind - er moet voor jullie ook nog wat overblijven om te ontdekken, niet? Ik heb er in ieder geval wel nog een en ander over te vertellen, dus ik vrees dat hier de komende tijd nog wel links en rechts wat beeldmateriaal zal verschijnen.
Het selecteren van deze foto's was een klusje van lange adem, zo eentje waar je quasi ieder exemplaar koestert omdat het beeld een glimlach op je gezicht tovert. Of je hart verwarmt met de herinnering aan een namiddag met een gouden randje. Dat alleen al maakt dat ik instant zin krijg om nog een exemplaar te stikken. Skip-the-rope is een project dat wel wat tijd vergt, maar die lange hindebenen gehuld in zo'n prachtexemplaar maken dat je dat al snel vergeet!

476-09
476-10
476-11
Patroon: Skip the rope [Mind the whale]
drie maal een versie met split met beleg, uiterst rechts een exemplaar met valse paspel

476-12


Ik kon opnieuw van dichtbij - werkelijk, alle eer voor het uitwerken van het hele ding naar Mind the Whale - ervaren hoeveel werk en liefde er in een patroon kruipt. Ontelbaar eigenlijk. En ik zou zo opnieuw mee in het hele avontuur stappen - voor mij toch. Ik ben geen patroontekenaar en heb geen ambities in die richting. Ik ben het mens met een doldwaas gedacht dat enveloppen verstuurt #schaterlach - met zo'n compagnon aan mijn zijde. Een merci vat het niet en voldoet bijlange niet.
Hetzelfde kan gezegd worden van een aantal ferme madammen die aan de slag gingen om een broekske te maken; Kir, Annelies, Anneleen, Jill, Joke, Trui, ja, ik heb het over jullie... merci ♥.

476-13
Patroon: Skip the rope [Mind the whale]
links een versie met split met biaislint en achterzakken, rechts een versie met split met beleg






Stof in 2017: 18 in  - 66 uit  (7 gekocht&verwerkt - 14 verkocht - 7 gekregen)  - #1in3uit

51 opmerkingen:

  1. Wat een fijn cadeautje voor ons! Heel leuk broekje, maar ik hield bij jongens al voor korte versies he :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, juist! Voor zoonlief weet ik niet of ik dit verkocht zou krijgen, maar dochterlief, die is alvast dolenthousiast - gelukkig maar, zelf ben ik ook nogal enthousiast!

      Verwijderen
  2. Hartje terug! Ik raad iedereen de versie met plooitjes aan, een versie die je niet in de winkel vindt én gewoon prachtig is. Het is die paar uurtjes naaiwerk echt wel waard!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk, dat twee-zielen-één-gedachte ding. Kies maar vlug je stof voor een volgend exemplaar, ik ben al benieuwd!

      Verwijderen
  3. Schoon, al die poepkes en beentjes in die fleurige shorten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je had die drie dames samen moeten zien, om op te vreten, echt!

      Verwijderen
  4. Heel schoon! Jammer dat ik geen kind heb om erin te stoppen of ik kocht het 😉
    Nog van die snode plannen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die foto's zijn zó de max! Ziet er een heerlijk patroontje uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is het ook - heel eventueel ben ik misschien wel wat bevooroordeeld, maar hé, daar ben ik ook tot in het uiterste van mijn tenen van overtuigd, dat het een superpatroontje is!

      Verwijderen
  6. Prachtige foto's! Kleurrijke stofjes! Mooie bilbedekkers 😁 Jullie hebben dat knap gedaan. Jammer genoeg geen kleine meisjes meer in huis om het uit te proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik kan me voorstellen dat ik dit ook geen jaren meer verkocht ga krijgen, maar 'voor nu' loopt ze parmantig met haar billen te draaien. Heerlijk om zien ♥

      Verwijderen
  7. ik ben helemaal verkocht! Dat is het shortje dat ik al zo lang naar op zoek was. De meeste exemplaren vind ik ook te lang, en zolang die kinders klein zijn en schattig babyvet hebben mogen die shortjes van mij écht kort zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja! Van mij ook! Ik ben al benieuwd wat jij ervan zult maken!

      Verwijderen
  8. Zooooo tof!!! Mag ik een stille hint geven voor een mama-versie? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. #schaterlach
      Tuurlijk mag dat.
      Maar ik vrees dat ik potdoof ben in dit geval ;) - lees nog maar eens het stukje over 'ik stuur geen door mij gegradeerde patronen de wereld in, dat wil ik jullie niet aandoen'... enne damesbillen jong, daar blijf ik vér vandaan #proest.

      Verwijderen
  9. Dikke proficiat zeg ! Wat een pareltjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er prachtig uit. Niets prachtiger toch dan frisse kinderbenen in prachtige vriendjes 🙂

    BeantwoordenVerwijderen
  11. waarom waarom waarom past mijn meisje daar niet meer in ????
    knap werk dames !
    als je zo nog eens den drang tot snode plannen voelt, hou je dan vooral niet in !
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het plan begon met drie maten, uiteindelijk werden het er maar liefst tien... ik durf te suggereren dat ge u een kleintje in die maten moet zoeken #schaterlach
      Nu ga ik eerst even focussen op mijn eindeloze goestjeslijstje en daar eens wat schrappen, voor ik nog eens luister naar snode plannen in mijn hoofd ♥

      Verwijderen
  12. ik zeg dat het een toppatroon werd jong!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat het maar rap zomer is (volgend jaar dus), dat die kleine meid van mij ook zo'n leuke shortjes kan dragen. Momenteel zijn het nog babyversies.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, ik besef nu dat ik zelfs helemaal niets zei over de maatvoering, foei voor mezelf zeg! Het begint vanaf maat 92, het zou kunnen zijn dat je niet eens tot volgend jaar zult moeten wachten - de plooitjesversie is bijvoorbeeld érg mooi met knie-/broekkousen in een winters stofje x

      Verwijderen
  14. Ik zat er al op te wachten :-) Well done!! De foto's geven instant naaigoesting.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Drie, twee, één, actie!
      Ge moest al aan het knippen zijn ;)

      Verwijderen
  15. Ik had een paar versies van Kir in mijn handen vrijdag, en kon alleen maar oooh en aaah zeggen. En kak, omdat mijn meisjes al lang niet meer in dat patroon passen :-(
    Om maar te zeggen: ik maakte er tien, moest ik kunnen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan ik me goed voorstellen, het zijn dan ook prachtexemplaren!

      Verwijderen
  16. Laat de zomer maar komen!! Ziet er super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. #schaterlach Ik ook, als ik het aantal shortjes in de kast bekijk ;). Nu is het aan de zon en aan jullie!

      Verwijderen
  17. Een serieuse opwaardering van de short in al zijn vormen, zomers schoon! Oh, oh, oh, wat heb ik spijt dat mijn mejuffertje daar niet meer in past.
    Komt die er ook in tienermaten? Please, please, please - smekend engelengezichtje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, ik ben niet de degene met de patroontekentalenten, maar ik vrees ervoor. Alles na 146 hangt samen met serieuze rondingen en dat is een compleet ander verhaal ;)

      Verwijderen
  18. Heel tof patroon! Met dat mooie weer kriebelt het om er meteen eentje te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. gefeliciteerd met jullie patroon ee, ziet er picobello uit maar ik weiger te bestellen voor ik wat aan afwerking gedaan heb hier en dan ... bestellingske plaatsen :-)
    Ik hoop hier alleen dat ik dan niet onmiddellijk moet overgaan tot het wintermodel, whahahaaa...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wahahahaha, het is een beetje tegen mijnen winkel, maar ik snap u! Er is hier bij veel nieuwe patronen best wel wat enthousiasme, maar euh, mijn handen kunnen niet mee met al die patroonvruchten.
      --En volgens mij is dat wintermodel érg schoon, is het nu niet zo ongeveer de tijd dat de wintercollectie voorgesteld wordt #schaterlach--

      Verwijderen
  20. Awel, dat hebben jullie mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Super leuk! De raderen zijn al aan het draaien over leuke stoffencombi's! Top!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, dat is toch een van de plezantste dingen van naaien hé, dat uitdenken van hoe iets eruit zou kunnen zien in dat of dat stofje... alvast benieuwd naar de resultaten!

      Verwijderen
  22. Zo mooi! In mijn hoofd zie ik er toch ook een (kleine) jongensbroek in, de jongste zoon houdt van korte shortjes. Pim doet the trick voor rekbare stoffen, maar zou dit niet lukken met een stretch jeanske ofzo? In jongens-afwerking? Ik hoop alvast van wel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Silke maakte een kleine jongensbroek in de testfase, eentje met plooien en dat was eigenlijk ook erg mooi. Ik denk dat er veel kan hoor ;)

      Verwijderen
  23. Ja zeg! Dan volg ik even een dikke week geen blogs en zie ik dit! Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Waar da gij toch altijd die geweldige stofkes vindt? Niet te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ik denk niet dat ik de voorbije maanden nog vaak gereageerd heb hier (al heb ik nog wel wat meegelezen, maar zo reageren op de gsm, ik hou er niet van...)... Toch nog effe zeggen dat ik echt helemaal vol bewondering ben voor zoveel snode plannetjes, die dan ook nog eens op zo'n manier uitgevoerd worden! waauw!!! knap gedaan!! heeeeeeeeeel veel hartjes voor de geweldige fotootjes, met die schone kindjes, schone stofjes, en het superschone patroontje...

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.